Waarom jij moet bloggen!

waarom jij moet bloggen afbeelding

Misschien zie je het weleens voorbij komen. Of kom je via een blog op een website terecht. Vraag jij jezelf dan ook af waarom er mensen zijn die bloggen? Nou dat ga ik je vertellen. Voornamelijk om nieuwe klanten aan te trekken. Ik leg uit waarom het slim is om zakelijke blogs in te zetten voor jouw business.

Wees dé expert in jouw vakgebied

Laat met verschillende online blogs zien dat jij degene bent die de kennis heeft. Geef informatie over wat je doet en leg uit waarom. Ga net even een stapje verder dan de concurrent. Klanten willen graag zaken doen met mensen die alles weten en de expert zijn. Geef tips of nuttige informatie over ontwikkelingen in de branche.

Onthoud dat als jij zelf niet laat zien wat je weet en wat je kan, een ander dat nooit zal weten.

Meer online bezoekers

Als je een blog plaatst op jouw website dan krijg je traffic. Oftewel bezoekers die een kijkje nemen op jouw website. Via Google tikken ze een woord of product in waar ze naar op zoek zijn en BAM daar komt jouw blog op het scherm. Schrijf altijd een call to action in je blog, anders blijven het kijkers. Probeer ze op jouw site te houden met rake teksten. Vertel ook over wat je nog meer doet. Maak de lezer nieuwsgierig.

Een sterke blog geeft producten die je hebt de juiste aandacht en kan net dat zetje zijn tot een aankoop.

Weet je niet waar je over moet bloggen?

Gebruik vragen die je krijgt vanuit jouw klanten, schrijf een interview uit, zet een product of dienst in de spotlight. Er zijn talloze onderwerpen die je kan kiezen. Plak een pakkende kop boven het artikel en je blog kan online!

Je wordt gezien

Als je met regelmaat een blog online zet, val je op. Je bouwt een publiek op en je kan deze geplaatste blogs verwerken in een nieuwsbrief. Deze verstuur je vervolgens naar de vaste klanten. In deze nieuwsbrief kan je weer verwijzen naar je website waar je elke maand de beste tips en ontwikkelingen post. Op deze manier bouw je aan vertrouwen en werk je aan een band met je publiek. Mensen gaan je waarderen om wat je te bieden hebt.

Naast het opbouwen van een publiek werk je ook aan je netwerk. Er worden sneller contacten gelegd met mensen uit jouw vakgebied. Je kan ze ook vragen om een gastblog voor je te schrijven. Een mooie manier om de kennissenkring uit te breiden.

Het kost tijd en energie

Maar! Hier krijg je wel echt veel voor terug. Alles wat jij online zet blijft online. Er zijn bedrijven die jaren na het posten van de blog nog nieuwe klanten trekken door de kennis die ze hebben gedeeld. Je komt ook betrouwbaar over als je al even bezig bent. Kies je voor zakelijk bloggen, post dan regelmatig. En niet eens per jaar. Dan kan je het beter niet doen.

Inspiratie?

Heb jij nul inspiratie en weet jij niet waar je lezers mee kan informeren? Neem een blog abonnement. de WoordFabrique tikt er twee per maand voor je. Hiermee krijg jij:

  • meer rust
  • meer online bezoekers
  • meer klanten
  • meer omzet

Klinkt goed toch? Neem even contact op, dan plannen we een kennismakingsgesprek in.

Heb ik je overtuigd? Er zijn behoorlijk wat voordelen met het schrijven van blogs. Je wordt er zelf ook een stuk communicatiever van en je leert hoe jij het beste alles onder woorden kan brengen. Vergeet het vakjargon en schrijf vanuit je hart. Maak de teksten niet te langdradig, kom snel tot de kern en leg uit welke voordelen de klant heeft. Leg nadruk op datgene wat de klant nu niet heeft en kom maar door met die sales! Succes!