Tips voor de zakelijke Kerstgroet

tips voor de zakelijke Kerstgroet

Het is weer december! We gaan weer nadenken over hoe we dit jaar onze vaste klanten gaan bedanken voor de samenwerking en welk geschenk daar het beste bij past. De Kerstpakketten voor de medewerkers zijn net op tijd besteld maar dan komt het. De tekst.

Ja, wat zet je nu weer op die kaart?

Je kan er natuurlijk voor kiezen om de tekst van vorig jaar, en die van het jaar daarvoor te kopiëren en de jaartallen aan te passen. Dit is wel heel gemakkelijk en niet uniek. Je kan er ook voor kiezen om het anders te doen en te gaan voor een sterke tekst die helemaal past bij jullie bedrijf.

Een perfecte aanvulling op jullie tone of voice en product. Maar ja, hoe doe je dat! Ik geef je een paar tips zodat jij jouw klanten dit jaar kan verrassen met een paar mooie woorden.

Fijne feestdagen

Als eerst, skip alle standaardzinnen als ‘bedankt voor de prettige samenwerking’ en de ‘fijne feestdagen’. Ga voor een persoonlijke noot. Dat wordt doorgaans altijd op prijs gesteld. Hiernaast kan je storytelling inzetten. Je start met een mooi verhaal door te beginnen met een leuke anekdote over de samenwerking of een van de successen die jullie het afgelopen jaar hebben bereikt.

Kerstgedachte

Denk aan een compliment dat je kreeg van een goede klant, een ontzettende grappige situatie die zich op kantoor afspeelde of een doel dat je hebt bereikt. Je kan het nog mooier maken door een link te maken naar de Kerstgedachte.

Onthoud als je schrijft, dat je dan emoties moet benoemen. Storytelling inspireert de lezer. Dus vertel een verhaal waarin de lezer zich kan verplaatsen of waarmee de lezer de verbinding voelt. Perfect voor een Kerstverhaal toch?

Vertel je een verhaal waarmee je op een bijzondere manier inspeelt op de verlangens van de lezer, dan doe je het helemaal goed. Je kan een linkje leggen naar een van jouw producten of diensten zonder dat je zegt ‘koop nu’. Ik begrijp dat dit een lastige is, je weet mij te vinden als je hulp nodig hebt.

Raak

Waar het om gaat is dat je de lezer van jouw Kerstgroet raakt. Schrijf vanuit je gevoel en meen wat je schrijft. Een bijzondere en persoonlijke Kerstgroet zal men onthouden. Naast een goed verhaal is de afbeelding ook belangrijk. Hier kan je natuurlijk ook kiezen voor dezelfde afbeelding die is verstuurd in 1996 maar dat is toch minder speciaal.

Kerstgroet

Je kan er ook voor kiezen om de lezer mee te nemen in de doelstellingen voor het nieuwe jaar. Let wel op dat je schrijft vanuit de behoefte van de klant. Dus niet wat het voor jullie oplevert maar wat het voordeel is voor de klant. Je kan ook een mooie actie koppelen aan de Kerstgroet. Speciaal voor vaste klanten een leuke kortingsactie?

Als laatste ga je bedenken hoe je de boodschap gaat versturen. Ga je helemaal met de tijd mee dan maak je natuurlijk een toffe videoboodschap! Gaat dat iets te ver? Kies dan voor een mooie online kaart. Dit is duurzaam en werkt snel. Hoewel de handgeschreven kaart die je per post kan sturen ook een leuk idee is. Goed, genoeg om nog over na te denken! Er is nog tijd, succes met het schrijven van een mooie Kerstgroet! Hulp nodig? Neem contact op, ik help je graag.