Nieuw jaar, nieuwe website

nieuw jaar, nieuwe website

We zitten nog in januari, de eerst maand van het nieuwe jaar. Misschien heb je wel allemaal nieuwe ideeën voor jouw organisatie voor aankomend jaar. Of kabbel je gewoon verder omdat het vorig jaar ook goed ging. Ik ben wel van de plannen maken en ik neem je daarom graag even mee waarom het voor jou wellicht een goed idee is om eens kritisch naar de teksten op jouw website te kijken.

Upgrade

Je denkt er waarschijnlijk niet als eerste aan om de communicatiemiddelen een make over te geven, maar toch zitten er veel voordelen aan. We beginnen bij de website. Hier kijk jij waarschijnlijk zelf niet vaak op. Toch is dit vaak het eerste wat potentiële klanten van je te zien krijgen. Dus dit moet er natuurlijk gelikt uitzien.

Update

Om mee te blijven gaan met trends is het belangrijk dat de website up to date is. Daarnaast zorgt een goede website voor betere conversies!

Met stip op de eerste plek staat het gevonden worden in de zoekmachines. Besteed aandacht aan de gebruiksvriendelijkheid van jouw website. Bezuinig ook niet op de teksten. Deze moeten passen bij de doelgroep en bij jouw verhaal. Wat wil je vertellen? Bedenk goed dat je moet inzoomen op de voordelen die jouw product bij de klant teweegbrengt. Schrijf vanuit de klant en ga na wat je als klant zou willen weten.

Oubollig en ouderwets

Een verouderde website nodigt niet uit tot klikken. Als het bezoek aan de website het eerste contactmoment is dan heb je ook nog kans dat ze jouw bedrijf als oubollig en ouderwets bestempelen. Dit hoeft natuurlijk helemaal niet zo te zijn! Ga voor een nieuw, fris en modern ontwerp. Dit draagt bij aan een positieve gebruikservaring. Is het sowieso niet eens tijd voor een upgrade van de huisstijl en het logo?

Nieuwe kansen

Als je gaat voor een nieuwe website krijg je er ook nieuwe mogelijkheden bij. Je kan er bijvoorbeeld voor kiezen om een chatfunctie te installeren, dit is fijn voor als klanten je snel willen bereiken. Ook is het integreren van een webshop veel gemakkelijker geworden. Koppel een betaalsysteem eraan en je hebt een tweede winkel geopend!