7 irritante vragen

En waarom ook jij deze moet beantwoorden om nóg betere content te schrijven.

Vaak dreunen we zonder na te denken op waar we een ontzettende hekel aan hebben. Totaal geen moeite. Maar krijgen we de vraag waar je nou écht energie van krijgt, waar je midden in de nacht je bed voor uit komt of wat je zou doen als werkelijk alles kon… Precies, radiostilte… Hier moeten we echt even goed voor gaan zitten. Zo is het ook met ondernemen.

Groei

Als je wil groeien met jouw bedrijf moet je jezelf door en door kennen. Je missie, visie en kernwaarden moeten ergens op papier staan. Daarnaast heb je scherp wat jouw merkverhaal is en heb je een goed idee over de marketing van jouw bedrijf. Als je dit namelijk weet, dan pas kan je mensen raken en weet je het waarom van jouw bedrijf uit te dragen.

Uniek

Iedereen is uniek, jouw bedrijf dus ook. Vaak gaan we er te makkelijk vanuit dat iedereen wel weet wat je te bieden hebt. Maar in de meeste gevallen is dat niet waar. Naast de platgeslagen begrippen als ‘kwaliteit’ en ‘service’ heb je toch veel meer te bieden?

Onderscheiden

Ook jij wil jezelf onderscheiden en het publiek overtuigen. Het DNA van je bedrijf helpt je hierbij. Hierin staan alle beloften, culturen, gewoontes en de krachtige onderdelen van je bedrijf omschreven. Het is de identiteit van jouw organisatie. Het geeft ook aan waar je voor staat en waar je volledig voor gaat. Als je deze onderdelen weet te vertalen naar jouw doelgroep dan heb je als vanzelf een unieke formule in handen waarmee jij je kan onderscheiden van de rest.

Dankzij de heldere boodschap weten klanten je sneller te vinden. Dit past in de meeste gevallen bij wat deze mensen zijn, vinden en voelen. Een prachtige basis voor een mooie samenwerking.

Maar hoe kom je nu tot een uitgeschreven en heldere bedrijfsDNA?

Om hierachter te komen moet je antwoord geven op de volgende vragen. Ze zijn lastig maar als je ze eenmaal hebt beantwoord geeft het je veel inzicht.

  1. Waarom doe jij wat je doet
  2. Waar ben jij heel erg goed in
  3. Waarom kan jij klanten helpen
  4. Voor welke klanten doe jij werkelijk álles
  5. Wat heb jij de klant te bieden
  6. Welke waarden vind jij belangrijk
  7. Hoe ga jij te werk

Als jij weet hoe jij werkt, waar jij goed in bent en waarom jij dé aangewezen partij bent om mensen te helpen, dan klap jij er zo een goed verhaal uit op een netwerkmeeting. Vol zekerheid heb jij jouw eigen verhaal scherp en vertaal je dit naar al jouw boodschappen. Online of offline.

Wil je meer weten over het formuleren van een perfecte boodschap die perfect aansluit op jouw DNA? Ik ga graag met je in gesprek.